Richies Palace

Följ min kamp!

Monday, December 18, 2006

Som så många gånger blivit påpekat; julstämningen
verkar inte vilja infinna sig i år. Snön har ersatts
regn-kaos och den bitande kylan har ersatts med
för årstiden ovanligt många fitt-plusgrader.
Inget illa om plusgrader, jag kan faktiskt erkänna att
en mild vinter inte är helt fel. Men tråkigt att det
skall gå ut över julstämningen bara.
Nu passar meteorolognördar i hockeyfrillor på att
försöka lura oss till att tro att denna rekordmilda vinter
har sin uppkomst ur den globala uppvärmning.
Allt för att vi skall sluta köra våra SUV:ar, sluta att
låta teven stå på i onödan. Visst är det kanske en
win-win-situation. Vi luras till att bli mer miljövänliga
och alla får en bättre miljö, men jag gillar inte lögner.
Faktum är ju att vinterns enorma mildhet bara beror
på vädrets totala opålitlighet. Det vi fått lära oss är ju
att temperaturen ökar med typ en grad efter väldigt,
väldigt många år. I år har den från förra året stigit
med typ tio grader. Så det är alltså en ren slump att
det är så milt i år. Ännu ett faktum är ju att det faktiskt
var så här milt en annan gång i historien, på typ 30-talet.
SÅ nu lugnar vi ner oss lite va, och låter oss fan inte
bli lurade av meteorolognördar med hockeyfrillor!
Okej?

Hur som helst, gör som ni själva vill, men ett mycket påtagligt
faktum kvarstår ändå: julstämningen är obefintlig.
Detta skall jag ta mig fanken ändra på så jag har nu satt
igång ett litet projekt här på bloggen. Jag har redan givit
er företeelsen ni kan skåda varje söndag: tändningen av
adventsljusen. Jag ger er även den dagliga luckan i julkalendern.
Och inte nog med detta, jag kan nu också avslöja att jag startar
ett projekt som jag kommit att döpa till "Julstämning med Richies Palace"
och alldeles strax kommer ni att tillhandahålla den första
presenten i detta projekt.

God Jul till er all!

No comments: