Richies Palace

Följ min kamp!

Sunday, December 10, 2006

Fuglesang News!

Hejsan!
Skriver till er igen nu.
Befinner mig återigen inne i farkosten.
Denna enorma plåtburk som skall
föra oss till rymdsstationen Discovery.
Jag har upptäckt mig själv med att tänka
en hel del på min familj. Jag tror varken
mor eller far förstår vad jag gör.
Dem brukade alltid säga till mig:
"Christer, du skall inte sikta så högt,
du blir bara besviken. Fuglesangare är
inget framgångsrikt släkte. Vi trivs bäst
i lugn och ro." Jag svarade bara att
jag siktade mot stjärnorna, och om det
medförde att jag trotsade min släkts
traditioner, ja då fick det väl helt enkelt vara så.
Nu sitter jag här, och om bara drygt tjugo
minuter skjuter dem iväg oss.
Min magsjuka har dock inte gått över helt än.
Är lite bajsnödig nu.
Dem andra i besättningen har blivit bundisar
och bästa vänner. Själv håller jag det lite på
den kalla sidan i början. Vill inte bygga upp för
starka band så här i början.
Kan ju hända att jag måste korrigera någon
av de andras misstag och det kan bli svårt
om man är så nära vänner.
Redan för ett par dagar sedan så var jag tvungen
att rätta en medresenär. Han tyckte att
astronauternas kodex hade några onödiga
principer. Men jag tycker att principer är regler
och regler är till för att följas.
Besättningen skojade lite med mig som svensk.
Dem har fått reda på hur man säger button
på svenska så nu säger dem "knapp" hela tiden.
Och i dag när jag äntrade farkosten så
fann jag att dem hade lagt en penispump
och et ex av någon film om någon jänta
vid min säng. Jag förstod det inte och blev
faktiskt en aning upprörd. Men men,
jag får inte tänka på sådana saker nu. Jag skall
ju äntligen få komma upp i rymden!
Äntligen skall jag få åka hem.

11 Minuter kvar!

No comments: