Richies Palace

Följ min kamp!

Wednesday, December 20, 2006

Gråt & Grått FTW!

Mitt liv går just nu i ett grått spektrum,
det vill säga att allt är bara ännu en ny färg av grå.
Ingenting kul, whats so ever, händer just nu i mitt liv.
Det värsta med ett sjukt tråkigt liv är att det
genererar en lika sjukt tråkig jävla blogg.
Att saker är antingen svart eller vitt stämmer
inte på mitt liv, nej mitt liv är helt sonika
gråskalat, avskalat och jävligt kallt.
Kylan har faktiskt kommit nu. Imorse var det frost.
Allt ser grått ut. det är alltså ävligt mörkgrått eller, som bäst,
så syns en ljusgrå strimma i det fittmörkgråa.
Jaja, jag tog två bilder med mobilen som i alla fall var ett mindre
grått inslag i mitt extremt gårskalade, avskalade och askalla liv.

Jag gillar den där typen av julpynt.
Kreativt, kul och aningen makabert
då man får känskan av att tomte-jäveln
är på väg att ramla ner.


Att upptäcka att en totalt utbränd (jobbat hårt?)
bil står som en mycket grå barrikad på min mer
eller mindre mållösa väg påväg till mitt hem,
är inget jag uppskattade. Jag föreställde mig
hur dem som hade snott bilen sprang ur den
likt levande påskbrasor, för att sedan falla ihop
i buskarna och brinna upp för att sedan hamna
i helvetet för att brinna lite till. Då skratta jag lite.

Hej då. Önska mig god jul tack!

No comments: