Richies Palace

Följ min kamp!

Wednesday, December 13, 2006

Christer Fuglesang News!

Tjena Sverige!
Idag fick jag och en av med resenärerna
i uppgift att ge oss ut på utsidan av farkosten.
Vi skulle reparera lite. Det var
ett så kallat "farligt uppdrag"
för vi skulle vistas hela 60 meter
ifrån ingången till frakosten.
Vi reparerade en kamera.
Jag råkade skruva loss fel bult först,
då blev min kollega, Robert lite sur och sade
något som lät argt, men jag förstod
inte vad han sade, dem amerikanerna
pratar inte så bra svenska nämligen.
Mycket otydlig. Jag slängde bulten.
Och skruvade loss den jag rätta bulten
istället. Som ni alla hörde så lämnade
jag via NASA en hälsning till Sverige också.
Sedan klättrade vill tillbaka in. Jag fick beröm
av NASA, för vår lilla promenad var
historisk då den var den längsta promenad
utanför en farkost, och därmed den mest riskabla,
någonsin. Men Allt gick som det skulle.
Bästa rymdhälsningar,
Christer

Ps. Hur är vädret där hemma, har det kommit någon snö än?

No comments: