Richies Palace

Följ min kamp!

Sunday, December 10, 2006

Fuglesang uppdaterar om läget!

Tjena igen!
Färdas nu i 28.000 km i timmen,
raka vägen ut i RYMDEN!
Uppskjutningen gick fint.
Nu väntar en lång resa till rymdsstationen.
Men det är mycket spännande det här.
Känns som att det är det här jag har
väntat på ända sedan jag såg
Stanley Kubricks A Spejs oddysy 2001
Fast jag vill inte bli dödad.
när jag var ung grabb.
ÄNTLIGEN!
Jag var mycket nervös under uppskjutningen.
Skakade våldsamt.
Jag tror nästan att det skedde en
liten olycka. Magen är ju inte så glad.
Jag skall läsa rymdtoalettsinstruktionen sedan.
Men nu glider vi fram och jorden blir
bara mindre och mindre. Snart ser man
den nog inte ens. Såg uppskjutningen häftig ut?
(förmodar att ni tittade, jag skriver ju
trots allt svensk historia just nu.)
Jaja, jag hör av mig så snart jag kan igen.
Bästa rymdhälsningar,
Christer Fuglesang - Första svensken i rymden.

No comments: