Richies Palace

Följ min kamp!

Thursday, December 07, 2006

Christer Fuglesangs blogg.

Jag saknar en blogg skriven av Christer Fuglesang.
Jag har därför beslutat mig för att
ta saken i egna händer.
Christer, jag skall skriva din blogg!
(sammanställer den med hjälp av dina nyhetsbrev
som finns på "webben".)

Info:
Namn: Christer Fuglesang
Född: 1957 i Stockholm
Det finns en svensk i den europeiska astronautkåren,
han heter Christer Fuglesang. Christer har varit med i
den europeiska astronautkåren sedan 1992 och i december,
2006 ska han få göra sin första rymdfärd.
Skall han nu verkligen det då? Kommer han verkligen
att komma i väg? Tveksamt, NASA uppger att det är hela 60%
risk att väderförhållanden kan förhindra den kommande uppskjutningen.
Men världen håller andan, eller i alla fall Sverige.



Hej kära läsare!
Jag har nu bestämt mig för vad jag skall döpa mitt uppdrag till.
Uppdraget skall heta, ja här kommer namnet på uppdraget:
Uppdrag "The Celsius Mission". Ja så skall det heta.
Uppdraget heter så för att hedra den svenske
vetenskapsmannen tillika astronomen: Anders Celcius.




Hej mina kära vänner!
Kul att ni gillade namnet.
Ni kan inte ana hur mycket era underbara kommentarer
betyder för mig, tack så mycket! Jag skall hålla er
uppdaterade så gott jag kan. Idag stod designen för
emblemet klart . Det emblem jag skall bära på kläderna alltså.
Tycker det blev skithäftigt. Jätteläckert hur den svenska och
amerikanska flaggan skjuter upp raketen.
Så här ser emblemet ut:




Hej alla trogna läsare!
Jag sitter nu på flyplatsen och väntar på flyget till Florida.
Det är försenat med ett helt dygn. Men här på flyplatsen finns
så mycket trevligt folk att prata med så tiden går ganska fort ändå.
Många människor som har frågor om rymden.
Jag kan ganska mycket om rymden faktiskt.




Hej igen!
Jag är inte sur, jag försöker förbli positiv
men nu har jag fått reda på att planet har kommit men
kan ej lyfta än för det är alldeles för hårda väderförhållanden.
Hoppas det lättar snart!




Tjena gott folk, Christer här!
Efter att jag senast uppdaterade er om läget så somnade jag
här på flygplatsen i Holland. Mycket stor flygplats.
Men ändå så liten i rymden. jag vaknade av att en
pojke frågade mig om jag kände ET.
Jag vet faktiskt inte vem ET är.
Men sedan sade dem i hötalarna att gaten till mitt flight
nu öppnades. Det var skönt att höra. Så nu har jag flugit
över atlanten, det är en ganska lång sträcka men inte
alls så lång jämfört med den resan jag har framför mig.
Jag skall nu se till att ta mig till Cape Canaveral här i Florida i USA.
Jag skall ta en taxi till Kennedy Space Center!
Skriver igen så snart jag kan!



Hej! Jag sitter nu i kafeterian på KSC.
Efter många om och men är jag äntligen här.
Jag hade dock lite problem när jag skulle in.
Dem ville inte släppa in mig.
Jag försökte förklara för dem vem jag var.
Att jag var astronauten från Sverige.
Dem såg bara likgiltiga ut. Men sedan kom chefen ut,
Kennedy tror jag att han heter. Han som liksom äger KSC.
Så han hade sett mig på TV när han var i Sverige och fiskade
så han kände igen mig. Nu har jag just fått min lunch och
skall nu äta. Hörs senare.




Hej alla.
Tyvärr blev jag magsjuk efter lunchen igår.
Orkade därför inte skriva nå mer. Somnade i kafeterian.
Sedan har jag haft diarré hela dagen. Det har vart jobbigt.
Men imorse bev jag väl omhändertagen av astronaut-teamet.
Dem rensade ut ett litet rum som jag nu kan sova i.
Jag gick och lade mig här på dagen, dem sade att jag
behöver vila för imorgon börjar den tuffa träningen.
Jag blev dock väckt för ett tag sedan då någon klev in i rummet,
tände och rotade. Han tittade förvånat på mig och mumlade något
på amerikanska, jag förstod bara något om "vackumcliner" och mopp.
Nu skall jag vila mer. Jag skriver till er imorgon igen!
Hej då!




God eftermiddag!
Idag har jag fått en rundvisning och tagit kort och samlat autografer.
Skall sätta i allt i min rymdbok när jag kommer hem.
Nu säger dem att vi skall träna.
Hej då!




Hej kompisar!
Jag är nu svettig och trött. Vi har tränat i flera timmar i dag.
Vi tog lite kort också. Här är ett när jag tränar:





Hej alla!
Tack för era lyckoönskningar!
Ursäkta att jag inte skrivit på ett tag.
Har vart mycket att göra nu.
Men ni som skriver massa negativa saker skall bara
veta att jag bryr mig inte om vad ni skriver eller tycker!
Jag kommer i alla fall åka upp i rymden!
Det vet jag, jag vet att det kommer bli av den här gången!
Jag har tränat mycket nu och gjort många
olika tester och övningar. Nu är det bara ett par dagar kvar!
Jag väntar spänt!




Hej igen!
Nu är det snart dags. Om drygt ett dygn.
Fick dock lite oroandväckande nyheter i dag.
Vädret är inte riktigt på vår sida.



Tjena!
Nu är det bara åtta timmar kvar!
Hoppas vädergudarna är på vår sida!
Vi hörs snart igen!

2 comments:

Anonymous said...

hahahaha du är så jävla sjuk! haha, hur orkar du tänka ut en blogg om honom? underhållande iallafall :)

Rickard said...

För en kreativ människa är skapande ingen ansträngning:P
För en smart människa är tänkande ingen ansträngning:P
Turs nog så är jag både smart och kreativ.
Frågan är dock hur fan jag har tid?!:S