Richies Palace

Följ min kamp!

Wednesday, November 29, 2006

Tjena gott folk.
Just nu känner jag att jag har en hel del
jag skulle vilja skriva om men skall snart piska
(sova för er som inte fattar) så har inte tid till allt just nu.
Men kan förtälla att jag shoppade lite i dag igen.
Det blev en tröja, cardigan typ och en ny jacka (typ svart
i lite armystil och med lite detaljer, samma stil
som jackan jag köpte för några månader sedan fast
den här ny är längre och tjockare, ganska snygg iaf.)
Alltid kul att handla lite. Men nu får det vara nog,
får vänta tills runt jul, mellandagarna och nyår typ.

En annan sak; det sista Johannes skrev till mig var
på min blogg och löd precis som följande:

"Anledningen till varför jag är så ofta omskrivben i
denna bloggen är för att jag VAR den enda som stod ut
med Rickard. Men dom tiderna är slut nu. Rickard JAG HATAR DIG"

Efter detta har jag skrivit och vibbat till honom på MSN
ett otal gånger men helt utan respons. Okej, jag kan ta det.
Men är det ärligt talat så att Johannes på jävla riktigt
har börjat hata mig och bestämt sig för att vara en ovän till mig?
Och allt bara för att jag köpte likadana hörlurar som han
och sedan offentliggjorde vår diskussion om det hela?
Eller är det bara så att det hela var droppen som fick
bägaren att rinna över, ja den där droppen som spräckte
ytspänningen? Hur som helst, det är spännande att vara hatad,
man vet aldrig vad ens ovänner kan hitta på för att vanhedra en.
Ja, plötsligt lever man mitt i en High-School-film i vilken
galna hämdaktioner avlöser varandra.
Men kanske är det för min del "time to face the music"
och faktiskt se efter om mitt beteende har stigit mig åt huvudet.
Kanske borde jag ta Johannes sista uttalande till mig som en väckarklocka
och kanske bör jag ändra något hos mig själv?
Hmm, Nej, det är ni som är konstiga och jag som är normal.
Fattar ni inte vad jag snackar om så är det för att det är jag
som är smart och ni som är dumma. Punkt. Slut.

Ps. Johannes, du som besitter svaren kan ju gärna ofentliggöra dem
och berika oss andra med svar.

Ps 2. Jag börjar upptäcka nöjet med andras bloggar och
upptäcker där med mig själv frossandes i bekännelser
och ärliga vredesutbrott, eller liknande.
Så det vore kul om fler kunde lämna sina blogadresser
när dem ändå tittar förbi här.
Och sist men inte minst vill jag påpeka hur underbar det är
med en så mild vinter, men samtidigt är det lite oroväckande.
Och fan, någon mer snö måste vi få uppleva denna vinter.
Det optimala vore om, som från svepet av en trollstav, tjock
kramsnö dök upp en vecka innan jul och sedan låg till dagarna
efter nyår, sen kan det mer än gärna få bli milt igen,
Jag börjar faktiskt uppskatta Sveriges distinkta årstider mer och mer,
kanske har med åldern att göra, men det får vi prata mer
om någon annan dag. Btw. Snart fredag, denna fredag skall
jag fan ut å skoja, var lite väl längesedan nu ...
Tja!

No comments: