Richies Palace

Följ min kamp!

Thursday, November 30, 2006






















Som Thomas Grabe så korrekt har påpekat så
lider jag av Patrick Bateman-komplex.
Men jag börjar få det under kontroll,
lyckades hindra mig själv från att lägga hela min
årslön på att införskaffa ett par Oliver Peoples-glasögon
samt en kostym från Valentino.
Dock kunde jag inte hålla mig från att lägga vantarna
på en lång yxa med en blänkande egg
fäst vid ett ganska så långt skaft i ljust trä.
Har även funderat på att återinföra backet
på min tunnhåriga hjässa, men tvekar där
då jag på "äldre dagar" fått sämre hår och ett allt
mer klättrande hårfäste. Kul att vara 21 och redan
börja erfara håravfall. Oh ja! Släng hit en flaska Rogaine!

"There is an idea of a Patrick Bateman; some kind of abstraction. But there is no real me: only an entity, something illusory. And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there."

Dagens tre låtar:

Katrina and the waves - Walking on sunshine

Huey Lewis and the news - Hip to be square

New Order - True faith

No comments: