Richies Palace

Följ min kamp!

Wednesday, November 22, 2006

Den här bilden föreställer mig när jag "vevar" på Barsidan för ett par år sedan.
Du, jag och Dupree, en konstig liten tidning och kollektivtraffiksfårgor.
Ja det är tre saker som har präglat denna dag med lite omväxkling.
Dagen började med att farsan väckte mig och körde mig till jobbet han gett mig.
Så destinationen var Filmstaden Bergakungen, gick omkring som en zombie
men på något mirakulöst vis lyckades jag ändå bli klar.
Så innan jag drog hem smet jag in i salong nummer 1 för att se vad för film
som visades. Det visade sig vara Du, jag och Dupree. Så jag slog mig ned
och tittade på den, under större delen av filmen satt jag väl halvt likgiltig
inför vad maskinen projekterade på den 18x8 meter stora duken.
Då och då kluckade jag lätt och vid tre tillfällen skrattade jag faktiskt.
Owen Wilson är trots allt en rolig figur, hade det inte vart för honom så
hade det kanske inte ens funnit någon som helst anledning till att se filmen.
Även om de andra skådisarna är mycket duktiga så är dem inga komiker.
Nå ja, jag gick ut från filmen och kände mig inte ett dugg annorlunda än innan jag såg den.
Kommer nog till och med ha glömt den om några timmar.
Så jag drog mig i rask takt bort mot Korsvägen, hoppade på 50-bussen för att åka hem.
På bussen klev det fram en nördliknande snubbe med en skrivplatta och
undrade om han fick ställa lite frågor, så visst, vad fan, inte ofta folk vill
ställa mig fågor. Samtliga frågor rörde min resa med kollektivtraffiken.
Sedan fråga han om han fick fråga om min ålder, ja visst, 21.
fast riktigt så fort gick det inte för faktum är att det blev ett dröjsmål.
jag fick faktiskt tänka lite, hur gammal är jag nu igen.
Knepig sak det där. Sedan satt jag och smylyssnade när han fortsatte vidare
och frågade fler resenärer och konstigt nog så uppmärksammade jag att samtliga
personer behövde tänketid när han frågade om åldern. en var 29, en var 27, två
stycken var 13, sen några till som jag inte lyssnade så noga till.
Men alla dem jag hörde gav ett kommunikativt dröjsmål innan dem kunde svara
på deras egen ålder. Ganska skumt. jag har sett, hört och upplevt detta
fenomon tidigare, men vad fan beror det på egentligen?
Vad det gäller filosofi så är det ofta jag som ger svaren (mina egna svar)
men den här gången vill jag ha någon annans jävla svar!


Ps. Den konstiga tidningen var en liten enkelt tryckt tidning i svart-vitt.
Den innehöll en skum serie, som jag hittade i en salong på Bergakungen.
Jag bläddrade i den på bussen, flummig var den.
Den började dock ganska bra då den handlade om en snubbe
som plötsligt blev upplyst om att man inte ÄR sin kropp etc.
Men sedan slutade det bara med att budskapet var att man inte skulle äta kött.
Fuck you niggah! jag tänker aldrig sluta äta kött!

No comments: