Richies Palace

Följ min kamp!

Friday, November 17, 2006

Tjena gott folk!
Jag orkar inte skriva så mycket nu, är sjukt trött.
Jag jobbar röfven av mig nu, vart mycket att göra
inför galapremiären på Filmstaden Bergakungen.
De senaste dagarna har jag jobbat från tidig, tidig
morgon till sen, sen eftermiddag.
Nu sitter jag hemma och kollar på TV,
det 'r ett program som listar världens 25 hetaste kvinnor.
Sådant gillar jag. Jag har en egen 100-topplista,
så jag avslöjar min egen topp 25 imorgon, och du tro mig,
du är INTE med på den.
Hur som helst, heta är dem. Själv skall jag snart göra mig
i ordning, skall bort till Bergakungen igen.
men jävlar nu presenterade dem Gisele Bundchen,
jääävlar vad het hon är!!!!!!!!!!
Älskar brasilianskor. Jag gillar också brasiliansko skor.
Fan vad het. Oj oj! teven ryker fiffan!
Jaja, hålla i hatten Rickard! Sjukt het.
Men som sagt, skall iväg för jag är arbetsledare
och skall se till att alla tretton städare gör ett tiptopp jobb.
Dem skall alltså städa upp efter festen för imorgon är det
den officiella invigningen då Kronprinsessan kommer och
klipper bandet, synd att det inte var Lill´Prinsessan!:S
Så jag skall alltså jobba hela jävla natten i natt
och då var jag ändå uppe klockan 6 och jobbade sen till
klockan 7 på eftermiddagen ... tuft det här ...
nej fan jag överlever.

Apropå modeller som jag nämnde innan,
i bilen i dag hörd ejag på radion att det tydligen
dött ett par modeller nyligen, dem hade helt enkelt
dött för att dem var så småla och undernärda så nu har
vissa modellagenturer etc. tagit ställning och uttalat att
dem inte kommer använda så smala nå mer.
Min farsapåpeka att han verkligen vill se att dem verkligen
tar ställning och lever upp till sitt uttalande genom att
anlita normala tjejer. Jag kunde dock inte hålla med helt.
Jag förstår att agenturerna och desginerna vill ha
tejer som är smalare än snittet, det kan ltfta fram kläderna
på ett snyggare vis ibland. Jag tycker det är okej att kräva att
supermodeller är hetare, smalare och mer perfekta än snittet
MEN att pressa det så att det blir sjukligt är högst omoraliskt
och bör verkligen inte förekomma.
Men att damer, tjejer, tanter, kvinnor, männ, karlar, grabbar, pojkar etc.
gnäller på att industrin och branschen kräver det näst in till perfekta
är fan inte fel. Hur vore det om dem plötsligt inte fick använda
dem snyggaste och mest välformade tjejerna?
Ja då skulle ju riktigt vackra tjejer faktiskt vara
dem som är diskriminerade. Det hade inte vart schyst. Nope
. Istället tycker jag att vi kräver moral och etik inom alla yrken,
branscher och inriktningar och att vi sedan dumpar hela jantelagen
och hela grejen med att vara avundsjuka, låt oss istället börja
med att öppet, ärligt och ödmjukt erkänna skönhet
och låt oss också lära oss själva att beundra andra människor,
ty beundran är det starkaste som finns.
Beundran står ärligt talat högre än kärlek, dock kan beundran
bara uppnås genom äkta kärlek till någon. Kärlek som attraktion
eller bara kärlek till en medmänniska för att den människan finns.
Vi måste våga beundra saker och ting, människor och djur,
växter och allt annat i världen på ett mer öppet vis.
Avundsjuka härstammar från att göra någon annan mer värd
än sig själv. Alltså genom att höja någon annans värde medans
man sänker sitt eget, på det viset förvandlas personen till en motståndare.
Om vi håller våra egna huvuden högt och älskar oss själva
så kan vi inse att vi alltid har något som ingen annan har
och vi kan växa och vara stolta över detta. Först då,
när vi älskar oss själva så kan vi på riktigt börja älska andra.
När vi inser våra egna styrkor, krafter och egenheter så
kan vi börja erkänna andras utan att känna oss sämre eller
mindre värda. Då kan vi komma överens och leva som mänsklighet
och inte som ett stort, ruggigt och grått hav av okända individer.

Blev lite väl lång och lite väk predikande, men det får ni leva med
kuksugargrabbjävlar och fittslemsslampor!

Tjena!

No comments: