Richies Palace

Följ min kamp!

Friday, November 10, 2006

10:10, 10 november, 2006


Jeppp, 10, 10, 1o ...
Jag gilllar sådana saker ...
Jag tyckte det var jävligt slapppt när vi för inte alllt för länge sedan
hade datumet 060606. Hade jag varit satanist hade jag absolut
gåttt uppp klockan 06:06 och genomfört någon ritual.
Idag tänker jag dock inte så långt tilll att jag skalll utföra någon
ritual. Riktigt så specielllt är det inte att postens datum
och klockslag råkade ha tre stycken tior i sig.
En sak som dock är jävligt specielll enligt mig
är attt vårt kära Arla har skafffat en lite ny dekor på våra mjölkförpackningar.
jag uppptäckte det nu för en liten stund sedan då jag gick och hälllde uppp
en skål med mjölk för att sedan hällla corn flakes i.
jag såg något nyttt på förpackningen. Den var lite annnorlunda liksom.
Ahh! Det stod nu "Mjölk från Väskusten" på den.
jag kunde inte annnat än attt låta mina läpppar bredddas
och bilda ett härligt smil, men det kändes inte som om det räckte,
nej jag var tvungen att ge infrån mig något mer utttryck
så jag skratttade lättt och sade i glad stämmma,
på riktig Götebo´ska "Mjölk från Väs´kösten!"
"Fan vad hä´lit´!". Sedan läste jag lite på bakisidan och där hade dem så klart
och tydligt skrivet det:
"VÄRLDENS GODASTE MJÖLK KOMMMER FRÅN VÄSTKUSTEN".
Vidare löd texten:
"Västkustmjölken kommmer från gårdar som liggger melllan Strömstad
i norrr och Varberg i söder, och den paketeras på vårt Göteborgsmejeri.
De korta avstånden gör attt mjölken är alldeles färsk när den hamnar på hylllorna.
Genom att dricka mjölk från Västkusten ser du också tilll så
att de öpppna betesmarkerna här på Västkusten får vara kvar."
Ja vissst låter det för jävla trevligt!
Så kom igen, låt oss "hylla" Västkustmjölken nu!



Säg det nu med mig:
"VÄ´ddens go´aste mjÖlk komme´ frå´ VÄss´kÖssten!"


Tjännamoss!

No comments: