Richies Palace

Följ min kamp!

Monday, November 27, 2006

Stort HEJ till er alla (inklusive de som hatar mig,
exempelvis Thomas Grabe.)
Idag fick jag ett litet shoppingryck, kände att
det verkligen var på tiden nu.
Så efter jobbet så traskade jag först in på MQ
i jakt på lite kläder. Det slutade bara med ett par
byxor signerade J. Lindeberg, ett par svarta byxor.
Sedan tågade jag vidare och hamnade inne
på Bang & Olufsens butik där jag inhandlade
en TV. Nej fan nu ljög jag, ett par hörlurar blev det.
Ett par hörlurar till min kära iPod Nano.
Så nu kan jag äntligen få tillbaka soundtracket
i min annars trista vardag. Stolt gick jag
ut från affären i vetskap att jag nu hade ett par
riktigt snygga och kvalitativa hörlurar.
Med den underbara vetskapen spatserade jag vidare
och nu bar det av mot H&M. Nu var jag på jakt
efter en skjorta eller någon lammullströja,
eller något i den stilen. Jag hittad einga skjortor
i rätt storlek, liten som jag är. Men det blev
en vit långärmad t-shirt och en mörkblå lammullströja.
Jag betalde och traskade sedan raskt iväg
mot bussen. Där stod jag sedan vid busshållplatsen
vid brunnsparken och jag kunde inte låta bli
att tänka på att Göteborg ändå är en mysig och charmig
stad, men just som jag tänkte så, så lade jag märke
till hur galet många groteskt fula människor,
med total avsaknad av smak och stil, som promenerade
förbi. jag tänkt för mig själv "Usch, de här människorna
förstör ju synen av Göteborg. Först ser man fina byggnader
och sedan en groteskt ful människa. Skulle man
inte kunna införa någon lag som förhindrar
så fula människor fårn att synas? Kanske kan
dem få bära mask eller så kan man göra som så att
man delar upp dygnet, alla normala får vara ute när dem vill,
men alla de fula får bara vistas ute mellan 24:00 och 06:00
på samtliga vardagar och på helger mellan 04:00 och 07:00,
vore inte det något? Då skulle dem kunna ha sitt eget samhälle
under de tiderna. Alla butiksbiträden etc. är fula då.
Fast tänk om jag själv anses som groteskt ful enligt
den standard som kommer råda, vore kanske inte så kul.
Jaja, vi skiter väl i det. Men en annan sak jag hängde upp mig på
vid hållplatsen är alla dessa ungdomspar som skall stå
och hångla hela jävla tiden. jag vet inte varför jag har så
svårt för det men i mina ögon är det bara idioter
som står och hånglar mitt i stan. Jag tycker det
är smakligt. Det ser löjligt ut. Det ser pateiskt och desperat ut.
Kan inte förklara känslan det ger mig, men jag tänker
mycket på hur jobbigt jag själv kan tycka att det är
att bara stå och hångla och gör jag det för länge så
blir mina läppar nariga och jag efter ett tag äcklas jag av
mig själv. En annan sak är att det ser ut som om dem
måste visa upp sin kärlek för alla då eftersom att deras
självförtroende är så bräckligt att det blir deras enda sätt
på vilket dem kan få det att framstå som om i alla fall
något i deras liv är på plats. Nej jeg vet inte, jag kan
inte förklara vad det är som flyger igenom mitt huvud.
Hur som helst,´Bussen anlände och jag klev ombord,
beredd på att betala, men nejhej, apparaten funkade
visst inte, knepigt. Fan jävligt ofta det är så nu mera.
jag tror ärligt talat att 50% av mina resor med
lokaltraffiken blir gratis tack vare systemfel.
Måste vara nu när dem har installerat alla de
där nya, nymodigheterna. Brukar ju vara så.
Nu slutligen lämnar jag er med att bara berätta att jag
har ett omfattande internetrelaterat projekt som jag skall sätta
igång med lite lätt nu. Hej svejs!

1 comment:

Anonymous said...

jag e bara här för att thomas hade länkat hit.