Richies Palace

Följ min kamp!

Thursday, November 23, 2006

INNE/UTE

Lönehelgen knackar på porten!
Så Avenyn och resten av stans krogar fylls
av lagerarbetare från Partille och hela
blir helt vedervärdigt grisig. Ingen utgång för min del.
Men lagom till helgen skall jag bjuder er
på denna bloggs första inne/ute-lista.

Innelistan:

1. Carolina Gynning
Jag har alltid gillat henne, redan under Big Brother tiden
tyckte jag ändå att hon var charmig och rolig.
Och trots all kritik, så tycker jag hon är grym i förKväll.
Hon ställer roliga och korkade frågor, men det är ju
faktiskt precis de frågorna vi själva sitter och grubblar över.
Sällan har jag skådat någon som är så naturlig i TV.
Hennes nya stil, frisyr och klädval, är sjukligt snygg!
Att hon har skrivit en bok och haft konstutställningar
är även det ett gott plus i den redan guld förgyllda kanten.
(Jag vet att Alex Schulman också har henne på sin lista.
men det hindrar fan inte mig från att tycka likandant.)


2. Conan O´Brien
Ja han har väl kanske alltid varit inne, men jag har aldrig
tänkt på det riktigt men alltså varje gång jag tänker på
honom så skrattar jag. Mest av allt skrattar jag åt det
sjukt bisarra i att han är lik Finlands (kvinnliga) president och
att han själv skojar med det och tom. reste till Finland i samband
med valet där. Att han nu har uttryckt att "Sweden sucks"
bara för att han hört att finnar ogillar Sverige, försämrar
inte hans plats, tvärtom.


3. IKEA
Ja fan detta underbara svenska möbelvaruhus.
Som för övrigt är världens största exportör
av svensk mat och nyligen stod det även klart
att det är den "instutition" som svenskarna har
störst förtroende för. Fan nästan allt IKEA gör
känns bara så jävla klockrent. Att dem för nu
ganska många år sedan bytte färger, från
rött och vitt till vår svenska fanas färger, gult och blått,
var bara för jävla gött att se. Nu storsatsar dem
i Asien också, så nu kan även de små glada asiaterna
lära sig att "snickra ihop" sina egna möbler.

4. Thomas Grabes blogg

Den är avslöjande, ärlig, rolig och välskriven och den
uppdateras ofta. Perfekt.
Thomas Grabe är en fd. stekare som nu gått
och blivit en mediehora. Han vill synas och älskas.
Jag älskar honom. Sedan så kan han sjunga också,
jag har hört honom. Thomas Grabe gillar också bilar.
Ja Thomas Grabe är en salig blandning av företeelser.
Han är även son till Lennart Grabe, googla det.
5. TT, Three Towns (ölet)
Känns som ett riktigt svenskt öl fast dem har vågat
vara lite stiligare än andra svenska sorter.
Flaskan har en snyggare look.
Att den likt bland annat Sol och Corona har en
etikett i form av tryck direkt på flaskan är underbart!
Så du får alltså en snygg flaska och en jävligt god
lager för en ändå relatit låg peng, speciellt i
jämförelse med de importerade ölen som
brukar hamna på runt femton spänn.
Måste också påpeka att etiketten är snygg,
med Göteborgs, Malmös och Stockholms
vapensköldar som prägel känns den verkligen klockren.


6. Ernst Billgren
En av Sveriges absolut skönaste konstnärer.
Behöver inte skriva så mycket mer faktiskt.
Han är helt enkelt bara en duktig konstnär.
Han filmdebuterar även nu. Han film AK3
kommer i SVT att sändas i fyra delar,
med start 26 December.
Ernst Billgren har även uttryckt att han
gillar fula skor.

7. Smoking
Nyårsafton är inte långt borta, nya James Bond
rullen har premiär, Victor & Rolph har släppt en
kollektion för H&M så klädmässigt finns det
nog fan inget hetare än en snygg och välskuren
smoking just nu.

8. Hermann Dill
Ni vet den där snubben i Stople ut, TV4:as "skämtsamma" sportprogram.
Han har ett hemskt leende som han inte skäms för att visa.
Varje gång han uttalar sig och fäller in sin kunskap så
kan man inte låta bli att ändå älska honom.
Faktum är att hans smajl av någon anledning
för tankarna till Alex Schulman.


9. Tigarah
Söta tjejen från Japan som skapar sjukt cool musik
som faller in någonstans mellan HipHop och Baile Funk.
Jävligt kaxigt och coolt sound.
Låter lite grann som Gwen Steffani fast på japanska.


10. Daniel Craig
Den senaste snubben att hoppa i James Bonds smoking.
Till en början kändes han helt fel men efter att ha tjuvkikat
lite på filmen i samband med pressvisningar så vill jag
fan ändra mig, han gör sig grymt bra som Bond.
Frågan är om han inte är mycket bättre än Pierce Brosnan,
som enligt mig känns allt för tunn och klen för att kunna
spöa skiten ur ryska maffiabossar. Daniel Craig
är kraftig och hård, känns som att ett lok skulle väja
av rädsla om han stod framför det iklädd smoking
och med en liten diskret pickadol i handen.
Jag vill dock se hela filmen innan jag styrker mina tankar.



Utelistan:

1. Rickard Nilsson
Hans desperata skrik efter uppmärksamhet är patetiskt.
Att han samtidigt lider av hybris och besitter ett självförtroende samt
en självgodhet som kan få en korprofag att tappa matlusten
av illamående, ja det är vedervärdigt. Han är mest en jobbig
besserwisser som alltid skall påpeka alla andras fel
samtidigt som han är helt oförmögen att erkänna sina egna.


2. Rickard Nilssons blogg
Fruktansvärt pretentiös och uttrycker många försök
till att avar både rolig och vettig.
Men allt går i stöpet. Det som skall vara välskrivet
känns bara krystat och platt.
Det märks tydligt att han har lagt koncentrationen
på att få sidan att se snygg ut, istället för
att fokusera på det verkligt viktiga; innehållet.

3. Indiepop
Jag är så sjukt trött på att alla skall
gå omkring och se ut som Pete Doherty.
Alla skall tydligen lyssna på Babydshambles,
trampa omkring i stan i conversedojer
och sen äckla oss vanliga människot
med sina kroppar och rövar inrädda nästintill
trikåtajta Cheap Monday jeans.

4. Mode
Modeflugor är en jävla fluga nu. Alla skall
tydligen vara så jävla moderätt nu.
Mode är överskattat.

5. Converseskor
Den här behöver inte ens en motivering längre.
(Läs bara min post om mode lite längre ner.)

6. Cigaretter
Nu när vintern kommer och vi nu mera har rökförbud
i offentliga lokaler så känns rökning bara patetiskt.
Den bästa syn att beskriva detta är när man ser
en rökare mitt i den iskalla, blåsiga vintern
utanför sin arbetsplats. Rökaren har fällt upp kappan
och kurat ihop sig så gott det går. han eller hon
står där och skakar som någon med parkinson i en
körandes i en massagestol på en grusväg.
Och frenetiskt försöker dem tända sin cigg
men kylan och blåsten tar snabbt död på lågan från
tändaren. Ja när man ser något sådant så
framstår rökare som patetiskt svaga människor.
Om trots omständigeterna låter sig duka under för begäret.
När dem istället skulle kunna sitta inne i värmen
och dricka kaffe och äta lussekatter med sina
trevliga arbetskamrater.

7. "Helrör"
Jag skall inte skjuta under stolen med att jag själv
dragit in en hel del sådana. Ibland tom. helt själv.
Men det skamliga är att se 6 personer sitta
och "glassa" med ett rör. ETT rör på SEX pers, det
blir inte många drinkar per skalle.
För övrigt är det inte speciellt schtekigt att boka bord
med krök då de flesta gör det för att dem slipper kö
och slipper att betala inträde. Är man schtekig
har man vipkort och slipper det ändå.
Är man ännu schtekigare så har man inget kort
men bara glider rätt in. Att par polare delar på ett rör
kan väl vara okej, men nja. Faktum är att man får
sitta och blanda själv, och har man inte bartenderutbildning
så blir det lätt ganska sunkiga groggar och inte nog med det
det blir samma jävla drink varenda gång OCH fan inte
nog me det heller, man kan fan inte lämna bordet
av rädsla för att någon skall sno ens krök.

8. Odrägligt beteende
Nej det går inte hem nu. Vi närmar oss juletider
och en kall-kall vinter anländer snart. Det finns
då inte tid för spydigheter, kärlek är det som gäller nu.
Värme och och härlig stämning är vad man vill se.
Odräglighet passar sig bättre på smögenbryggan
eller på Marstrand en schtekthet sommardag.

9. Förakt
Nej, förakt i alla former är bara surt. Det gör bara
livet så mycket tråkigare. Vore roligare om
man kunde umgås lite mer över gränserna.
Det förakt jag hänger upp mig på mest är dock
föraktet folk kan visa gentemot människor som
har det bättre än vad dem själva har.
Jävligt illa.

10. Politik
Känns bara torrt och tråkigt. Inte alls spännande.
Tack som fan för att det borgliga vann, men problemet
är bara att nu har man ingen att skylla all skit på.
Sedan har jag ännu inte märkt av något av de löften de gav oss.
Hopas det kommer snart. Vi har beskådat spaltmeter
av smutskastning från de olika blocken.
Värst är nu när vänstern skall smutskasta högern
när högern faktiskt har vunnit valet. Inse att folket har talat.
Om ni nu ogillar högern så mycket så försök att påverka istället.
Dem kommer att sitta i fyra år, oavsett om dem inte
har betalt sin TV-licens. Och i ärlighetens namn kan jag inte bry
mig mindre om Göran Persson slipper bostadskö.
Det enda jag kan säga om det är att det känns inte speciellt
"socialdemokratiskt", är Göran Persson egentligen så jävla
sosse? jag tvekar. han beteende är mer likt en ur överklassens.
Nu när han inte längre tjänar speciellt mycket deg på att vara sosse.

1 comment:

Natalie Karlsson said...

klockrent hörredu ;)