Richies Palace

Följ min kamp!

Friday, November 24, 2006

PS.

För några dagar sedan fick jag brev från re:member,
Mastercards nya kortmoj. Dem erbjuder mig ett kreditkort med en
ganska god kredit. Jag plockar fram brevet just som jag tittar på lyxfällan.
Fan jag beöver verkligen skaffa nytt kort, mitt gamla, tro det eller ej,
brann upp eller smällte rättare sagt. Vill du veta hur får du fan fråga mig.
Men hur som helst, jag skall alltså skaffa ett nytt kontokort och betalkort
och just som jag börjat fundera över det här så får jag då det här erbjudandet,
faktiskt inte alla i min ålder som kan uppvisa en tillräckligt stabil ekonomi
för att erbjudas kreditkort :P Men hur som helst, det är lite farligt att ha
ett sådan kort också ... "Remember, you are not your watch on your wrist.
You’re not your golfclub membership. You’re not your caffe latte.
Remember, you are not your furniture in your home.You are not
the car you drive. You are not your shirt, your shoes or your sunglasses
and your not your tailored suit." So, am I my creditcard then?
Hjälp mig, hur skall jag göra? Skall jag känna mig hedrad, inbjuden, exklusiv
och mycket mycket speciell och därmed fylla i pappret och erhålla detta kort?
Eller skall jag bara förkasta det hela och gå till mitt bankkontor och
skaffa ett vanligt jävla Visa, precis som vanliga ungdomar?

No comments: