Richies Palace

Följ min kamp!

Friday, January 05, 2007

Liten Rickard, farmor och gamelmorfar.

Denna förmiddag, klockan 11:25
skall jag dela med mig av två saker
till er. Det första är ett fotografi av
mig själv som liten. Ett foto som fram
tills för en månad sedan har stått
på min farmors vitrinskåp.
Därifrån har det nu flyttats hem
till oss i samband med att kära
farmor nu kunde tänka sig
att flytta till ett äldreboende.
Kanske får an inte uttrycka detta,
men det har faktiskt sina fördelar
när de gamla släktingarna blir senila.
Och apropå det, detta för tankarna
till min nu framlidne gamelmorfar.
Han var en sträng och hård man
men när han blev senil blev han
snäll och uppvaktade kvinnorna
på äldreboendet han påpekade även
att det var han som hade anlagt hela
trädgården utanför. Han hade även påhitt
med elen och någon gång skulle han
ha mixtrat med den så att någon hade
fått sig en stöt. Kanske var det så han
ville "stöta" på kvinnorna. Vad vet jag.
Här kommer i alla fall fotot jag nämnde:

No comments: