Richies Palace

Följ min kamp!

Friday, January 26, 2007

Djupt nere i vår källare står ett härligt gäng flyttkartonger.
Alla är dem fyllda med pappper och pärmar (som innehåller papper).
På papperna är det tecknat, skissat, målat eller skrivet.
Samtliga papper har jag ansamlat under mitt tonårsliv.
Varför jag har sparat dem beror nog uteslutande på faktumet
att det är jag som är upphovsmannen till allt som står att finna på
dessa papper, med få undantag i alla fall. Så dessa papper tror sig
alltså ha någon form av affektionsvärde. So indeed. I dag snubblade
jag över de här kartongerna och kom på att papperna i dem
speglar väldigt mycket av mitt gamla liv så jag började vraka
bland dessa papper för att kanske finna några svar i det mysterium
som mitt liv ändå är. Omedveten om vilken resa jag gett mig in på
så fann jag ändå, ett par timmar senare, mig själv på ändhållplatsen.

De papper av alla tusentals som kanske förtäller mest om
mitt tidigare liv är ett gäng tidningsartiklar, varav en i sitt original
prydde mittuppslaget i en tidning för ett antal år sedan.
Faktum är att nyheten ansågs så stor att den till och med hade en
plats på löpsedlarna, bild och rubrik på första sidan samt att den gick
under genren "bild extra". Vilket är en genre som används när tidningen
i fråga har kommit över mer eller mindre exklusiva bilder. Nyfikna?
Nej jag tänkte väl det, men här är i alla fall artikeln:



Här följer två (av ett annars minst 50-tal artiklar som
rört samma "Klotter-Liga"):




Men glöm nu inte att det var för drygt sju år sedan :P

1 comment:

Anonymous said...

hagenligan