Richies Palace

Följ min kamp!

Wednesday, January 10, 2007

bilderna

Det är ett så sant så att jag helst slipper att försöka förklara komik,
för man kommer inte undan faktumet att halva det roliga
går till spillo i samma sekund som man skall förklara det.
Men nu känns det som om jag inte har något val. Jag måste så här i
efterhand belysa vissa saker angående bilderna ovan.
Och det ligger till som så här:
Gbenga kommer från Nigeria och plötsligt en dag så stod han bara mitt framför min far inne på kontoret och bad om att få jobb. Han sade att han kunde jobba med vad som helst. Min far började sätta honom på prov. Gbenga överöstes med det som vi vardagligt kallar för "negerjobb". Skura duschar, städa trappuppgångar mm. han fick mer och mer jobb. Han jobbade som ett djur.
Skurade så att svetten rann. SÅ fort han var klar kom han till min far "Sir, finished." Så fick han mer skitjobb. Efter ett tag märktes det dock att han hade en tendens att slarva. Hur som helst så fick han Friskis & Svettis i Majorna som sitt alldeles egna ställe, i alla fall vissa helger. Så apropå bilderna så tåls det att beslysas att han egentligen är på plats för att städa. Det är nu allt det roliga kommer för om ni tittar på bilderna så ser ni att han har tre olika sorters outfit på sig. Han börjar med någon nigeriansk särk, sedan byter han om till svarta tränsingskläder. Sedan har vi ett infall av bar överkropp som på något kort senare täcks av ett vitt linne. Detta är bara början för analyserar man korten vidare så ser man också att dem står i ett kök och ställer in tomma tallrikar i ugnen, låtsas pratar i telefonen samt jobbar på sin "tan", som om det behövdes.
Att dem har så underbara poser på bilderna gör verkligen inte saker sämre.
Men det absolut roligaste av allt ligge ri faktumet att dem faktiskt har planerat det hela. Gbenga började med att blygsamt fråga om han kunde få långa kameran en dag till. Sedan så har dem alltså tagit med sig olika outfits för att variera korten. Jag och min kära far har funderat mycket över dessa kort men inte kommit fram till något vettigt, det enda vi anar är att dem kanske har tagit alla dessa kort för att sedan skicka till sina vänner i Nigeria. Ja ni förstår ... tänk nu lite själva för fan ... och nu när ni har vetskap om situationen så titta för fan på bilderna igen. Själv vek jag mig dubbel av skratt när vi fick tillbaka kameran och när jag därmed upptäckte dessa underbara bilder.

No comments: