Richies Palace

Följ min kamp!

Sunday, October 08, 2006

BLOG TIME!

Söndag, 16:23 Tjena gott folk, nu var det "blog-time" då ja ... Ni skall få en kort fitta den här gången, men återkommer senare i dag ... skall se om jag kan hitta den där förbannade sladden så att jag kan lägga över mina bilder från telefon-fittan. Men nu skall jag hur som helst dela med mig av lite "dagens", här kommer dem: Dagens låt: JaRule Feat. Fat Joe & Jadakiss - New York (Kanske en av världens fetaste klubb-hiphop-låtar. Tänk en fet nattklubb i NYC, ett dansgolv med 500-hundra pers, ett podium med silvermålade tjejer i hotpants och sen en scen med en upphöjd Dj med hybris som släpper in låten "I got a hundred guns and hundred clips, niggah im from New York. I got a semiautomatic that spits next time if you talk". Rappmässigt kan det inte bli mycket fetare.) Dagens MSN-diskussion: Johannes skall vara lite "het" och skall kommentera mitt "personliga meddelande"(det som man kan skriva efter sitt namn på sin MSN.), "I got a semiautomatic that spits next time if you talk". Johannes säger: i got a houndred girls and a houndred clips niggah im from NEW YORK! Rickard säger: I got a hundred guns and hundred clips ffs!!!!! Johannes säger: HAHAHAHA Johannes säger: VA!+ Johannes säger: HAR JA SÅ FEL Johannes säger: LYSSNADE FAN PÅ DET Johannes säger: JA DU HADE RÄTT! Rickard säger: Fan LOGIK brorsan!!! Johannes säger: rickard logik är sooo last year Rickard säger: Är det häftigt att ha hundra magasin om man inte har några pickadoller? Rickard säger: Jag drog just kniv mot dig ... Johannes säger: du ingick just polemik med mig Rickard säger: Vet du vad polemik verkligen betyder, själv har jag inte greppat ordet helt och hållet. Johannes säger: skarp ordväxling Rickard säger: För övrigt är det nog det sämsta ord jag någonsin hört ... (läst) Rickard säger: För övrigt2 så är definitionen av det som så här: Polemik /substantiv/ meningsstrid, tvist, pennfejd, stridsskrift Polemik uppstår mellan skrivande parter, som då är polemiker. Johannes säger: skarp ordväxling Rickard säger: Nej skillnaden är att polemiker enbart har med det skrivna språket att göra, medans "skarp ordväxling" även kan röra det talade ordet. Rickard säger: Du har åter igen fel ... (senare) Rickard säger: Jag insåg just hur kul du skrev hundred "HOUNDRED" Jävligt kul eftersom att HOUND betyder hund, och ja HUNDra. HAHAHAHAHAH Dagens ord: Polemik Dagens fråga: Varför envisas jag ALLTID med att hålla mig när jag är pissenödig? varför går jag inte bara och pissar och fortsätter med det jag höll på med efter att jag "lättat på trycket"? Tror jag kanske att jag skulle prestera sämre om jag inte var så förbannat pissenödig? Det vor väl sundare och att man sitter och håller på med något, vad som helst. Blir pissenödig, kilar iväg på toa "slår en sjua" (det där uttrycket begriper jag mig inte på, en pissbåge är ju inte i närheten lik en sjua, nej det vore ju som att säga att en nolla (0) består av fyra sjuor. För övrigt kan man bli nollad när man börjar sjuan.) och sedan när man har tömt så kilar man tillbaka och återupptar sin syssla, men nej då, jag skall envist envisas med att sitta och hålla mig tills jag nästan spricker, och allt med ursäkten "jag mpste bara göra klart." Hur dum får man vara? Så här har det alltid varit, när jag gick på dagis stod jag och hoppade i en kvart med vänsterhandens tumme i munnen medans höger handen växlade frenetiskt mellan att pilla med märket som sitter i kragen innanför tröjan (har alltid tyckt att det är mysigt att pilla med lena tyg bitar. Gillar det än i dag.) och att hålla ett bra tag om pitten för att inte pissa ner mig. Så här stod jag enda tills någon polare sade: "Men för fan Rickard gå och pissa. Nu blev det visserligen mer än ett frågetecken i dagens fråga, men summan av kardemumman är ju den samma, vad är det här med att jag inte vill gå på toa, är det något freudianskt eller kan det vara något posttraumatiskt, att en farbror kanske "pillade" på mig inne på toan när jag var mycket mindre, fast jag nu inte kommer ihåg det? Snälla hjälp mig, jag vet inte hur länge till jag klarar det här, det känns som om att det snart kommer ske en olycka. Då blir det först så där varmt och skönt, men sen efter ett tag är det bara blött och kallt. Hjälp mig! //kissepojken85

No comments: