Richies Palace

Följ min kamp!

Wednesday, September 20, 2006

Ja nu är det dags att slänga upp bloggandet från valdagen tillika valvakan! Ja vi krökade ju dagen innan, nerverna behövde sitt och man kunde se det som en förfest, var då på cheers där Lawe och KL nu är "klubbvärdar" igen ... det var både kul coh trevligt, innan det hade vi ju det vanliga gänget hos oss och spanade in lördags underhållningen på TV, lite nya premiärer och så ... jaja, nog om det, man vaknade alltså lite bakis och så, men visst att det var dags för val, jag drog ut på det länge länge, men sen åkte jag och farsan bort till Nya Påvelundsskolan för att rösta i det distrikt som fick namnet Fiskebäck-Långedrag. Vi tog våra lappar för det Moderata samlingspartiet. Gick in i sal 6, ställde oss bakom de gröna tygen och kryssade för och lade sedan ner var och en lapp i ett eget kuvert och gick sedan fram med dem till valarbetarna som bad oss titta på när dem stoppade ner kuverten i lådorna, vi skulle ju försäkras om att det inte försegick något löömskt fuskande. sedan klev jag ner till min lägenhet i källaren där Robert, David, (som äntligen hade vågat sig ut i helgen och hem till mig, han har bott här hela helgen nu, han och Robert sitter i skrivande stund och tittar på TV.) Sebbe och Gloggan.

Rickard! (Bloggare) Gloggan! Sebbe!

David! Robban!

Så vi drack lite folköl och käkade chips och följde valvakan med nästintill klistrade blickar.Vi hurrade för Ulf Adelsson, mös med carl Bildt, skrattade åt Sossarna och fullkomligt äcklades av Vänstern. Att Alex Schulman ens kan säga något så som att han tänka sig att rösta på alliansen "trots" att Göran Ägglund är med, tack vare att Maud finns är ju skrämmande, det borde vara han givna jävla val att rösta borgligt, fattar liksom inte hur han skulle kunna röstat annars, men skit samma. Vad vi röstade på kan ni nog räkna ut med röven närsatt i ere oxblodsfärrgade chesterfield soffor i er herrgård, är ni inte så lyckligt lottade antar jag attd et här för övrigt mer är en nål i era ögon, men skit samma som samma skit.

Det härt får räca i den här posten, slänger alldeles strax upp lite mer ...

(Nu lämnar jag er som vanligt med ett citat.)

Så som Ernest Benn så vist poängterade:

"Politics is the art of looking for trouble, finding it whether it exists or not, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedy. "

Och ja du, det stämmer väl ypperligt bra in på Socialdemokraterna.

Tjenamors, era inverterade fittor!

No comments: