Richies Palace

Följ min kamp!

Saturday, September 30, 2006

community, IRL = UTOPI!

Tjenare gott folk! Lördag eftermiddag, man är så där obligatotriskt seg som man alltid är efter att man "rullat hatt" natten innan. Jaja, "kan man festa kan man ... " festa även nästa dag:) Sitter i skrivande stund och snackar med Gloggan(mycket roligt namn, han fick det för att han var glasögonorm som skitunge på Fiskebäcksskolan. Jag skall be honom om en bild på honom sen den tiden så skall ni få se något roligt.) på msn, och jag är en tänkare så jag har spårat in mycket på den perfekta communityn IRL, alltså en community i verkliga livet ... ni fattar inte vad jag menar, men här följer dialogen med gloggan så kanske ni fattar ... Johannes säger: haha träffade alex pappa härromdagen, fan va skön han är han är som alex fast äldre han hade en pudel Rickard - En äkta "blogger" säger: haha, jasså, ja han e härlig Dem är nu mera väldigt lika också, fast Ragnar är större då Hmm, det är nog hans bruttas hund då ... Johannes säger: aldrig sett han innan typ! Johannes säger: va ska du göra ikväll? Rickard - En äkta "blogger" säger: jasså Dert har jag gjort, både en och två gånger ... Jag vet inte riktigt, kanske tittar förbi cheers en sväng ... Johannes säger: hehe, soft Rickard - En äkta "blogger" säger: vad har du för planer då? Johannes säger: vet inte ska nog jobba Rickard - En äkta "blogger" säger: ok ... Rickard - En äkta "blogger" säger: Vet du vad som saknas i Göteborg? Johannes säger: en nattklubb för alla!! Med soft musik skönt ställe men alla som är där är ändå uppstyrda Rickard - En äkta "blogger" säger: Ja, STIL ... ett uteliv med stil ... Ett ställe med lugn harmonisk stämning. Ett ställe med mycket personlighet och karisma. Ett ställe dit man går en fredags/lördags kväll och faktiskt umgås med folk, pratar, skålar, konverserar. Ett ställe där blandingen av folk är exemplarisk, inte attd et är blandingen mellan patetiska brats och*****jävlar utan allt från ungdomspolitiker till esteter, företag Rickard - En äkta "blogger" säger: are, gamlingar, unga ... folk som har det där lilla extra och som söker andra som har det ... Johannes säger: frågan är om det kommer funka? Rickard - En äkta "blogger" säger: Du vet ett sådant där ställe där du kan upptäcka dig själv med att ha diskuterat farligheten i råkapitalism med en 50-årig entreprenör, och en annan kväll diskutera något nytt konstprojekt med någon. För att sedan kanske sätta på en modell ... Rickard - En äkta "blogger" säger: Tyvärr tror jag inte att det hade varit lätt att få till det så att man behöll stilen ... Rickard - En äkta "blogger" säger: Men jag har liksom en klar bild av stället ... det skall bygga på community-konceptet ... Johannes säger: men faaan va soft det hade blivit,! Rickard - En äkta "blogger" säger: ja, asså jag ser det framför mig ... det skall vara ganska rymligt ... bestå av ett par lounger och en park, ja just det, en park ... alltså en avdelning med träd och växter, högt i tak, ljust, rymligt med bänkar och så ... det skall finnas en foajé likt den på Park Lane, en lyxig asså, med står skinnfåtöljer, röd helttäckningsmatta ... och så skall det då vara lounger som är döpta på nåt Rickard - En äkta "blogger" säger: smart vis som gör att det i en diskuteras mmycket politik och företag etc. En annan är konst-loungen ... sen finns det musik-loungen etc. Rickard - En äkta "blogger" säger: och det skall vara som klubbar i klubben ... Rickard - En äkta "blogger" säger: det skall liksom kunna vara schtekarfest i en avdelning, samtisgt som det kanske är estetfest i en annan och man skall ändå kunna röra sig fritt mellan alla avdelningar ... Rickard - En äkta "blogger" säger: och poängen skall vara att folk kommer dit kanske runt 4-5 på helgen, och sitter först i någon café avdelning, sedan runt 7-8 så käkar dem, sedan är dem kvar där hela kvällen och när nattklubbsdelarna kör igång på riktigt så är dem kvar och festar ... Johannes säger: men funkar det verklien i gbg? som ändå är en liten stad Rickard - En äkta "blogger" säger: och sedan skall man ha en liten avdelning som är öppen dygnet runt, nattklubbar får inte ha det, men man har som ett 7-eleven, att man säljer godis, mat, dricka och enbart folkbärs ... Rickard - En äkta "blogger" säger: Förmodligen funkar det tyvärr inte i gbg ... men kanske ... Rickard - En äkta "blogger" säger: Saken är att GBG växer mycket nu, och folk börjar tröttna på nattklubbarnas smaklöshet tror jag ... Johannes säger: å¨kajskjul säljer vi korv haha säöljer sjuukt bra Rickard - En äkta "blogger" säger: Ja men fatta konceptet, skulle man lyckas få den prägeln jag menar så tjänar man ju multum ... tänk dig att du är café, nattklubb, restaurang och 7-eleven i ett ... Rickard - En äkta "blogger" säger: brb ska skita. Johannes säger: ja jag hade iaf vart stammis Rickard - En äkta "blogger" säger: back. Ja jag med, saken är den att jag hade hängt där dagligen ... Skall gärna finnas spelhall, Biljard, karakoe mm. Så att man liksom kan hänga där en hel dag ... Men jävlar vilket starkapital man skulle behöva ... Det gick inte att leverera följande meddelande till alla mottagare: back. Ja jag med, saken är den att jag hade hängt där dagligen . Så gick den jäveln offline, bara sådär, inte ens ett Hej då kunde han kosta på sig, dålig stil. Gör mig ledsen i stjärten. :( Om jag i dialogen ovan framstår som ganska platt och stel så är det för att alla de smilisar som är i msn inte kan kopieras, med andra ord, smilisarna jag hade med i doalogen kom inte med här ... Sorry.

No comments: