Richies Palace

Följ min kamp!

Friday, March 23, 2007

What goes around comes around och Ulf Elving visslar.

Berättade för er om att min plånbok blev stulen
förra helgen. Men nu för ett par dagar sedan hittade
jag en iPod Nano, är det karma? Kan det vara så
att Jag får tillbaka min plånbok dubbelt upp
genom att hitta denna iPod, eller är det gud
eller liknande som vill att jag skall föregå med
gott exempel och göra vad jag kan för att denna
söta lilla iPod skall komma tillbaka till sin rättmätiga
ägare? Jag vet inte, men mitt samvete säger att
det senare alternativet är det rätta. Och det tycker
min mamma också. Nå ja. Får se hur det blir.
Annars är det ju regeln sedan barnsben som gäller
:
Finders, Keepers. För övrigt åkte jag härrom dagen
förbi Ulf Elving. Han gick längst med "evenemangsstråket"
,
förbi Bergakungen och visslade i solskenet. Han såg
minst sagt nöjd ut. Så där nöjd och mysig som man
bara kan vara efter att ha lyckats hålla samma radioprogram
vid liv i typ 30 år eller hur länge det nu kan vara..

No comments: