Richies Palace

Följ min kamp!

Sunday, February 04, 2007

Helgen

Ännu en helg är förbi. Ännu lite mer bisarra upptåg
kan adderas till min självbiografi.

Sammanfattning med avsaknad av fattning,
som dock kan bli svår att uppfattas:
Vaknar sjuk. Blir frisk, förkrök hemma.
Förkrök i cirka 30 minuter på fest. Taxi
till stan. Överväger ett besök på Gretas,
utesluter det. Mot BLVD, jag och sebbe går in.
Jag och Sebbe dricker Staropramen och
jag en två tequila, Sebbe en två jäger.
Jag och Sebbe går till Park Lane,
genom VIP-kön och in. Smidigt och bra.
Träffa folk. Supa. Taxi hemåt. Stanna till
på OK-beryll, köper bärs och cigg,
som de kedjerökande feströkare som vi är så
är det ett absolut måste. Åker hem.
Öppnar öl, röker cigg, träffar folket som
brorsan släpat hem. Knullar. Äter.
Upptäcker att Sebbe har smitit hem.
Dagen efter avslöjar Sebbe att han varit
så packad att han höll på att däcka
och tyckte att det var bättre att bara gå utan
att säga något, han var rädd för att anses
som en banger. Lördag: sova länge.
Städa. Äta, skita, dricka mycket Brämhults.
Krök hemma. Kompisar kommer.
Melodifestivalen. Sanning & Konsekvens,
klädpoker, spåra spåra. Vakna, läppstift
i ansiktet och mascaraklumpar i ögonfransarna.
Träffa kompisar, tjöta. Kompisar går.
SItta vid datorn. Äta mat. Sitta vid datorn.
Sega, sitta vid datorn, blogga.
Slut!

No comments: